28 Şubat 2010 Pazar

HAYAT DERSLERİ



Şunu öğrendim-Kimseye kendini sevdiremezsin. Sadece sevilebilecek birisi ol. Bundan sonrası onlara kalmış.
Şunu öğrendim- Güveni oluşturmak yılları alabilir. Fakat birkaç saniyede yıkılabilir.
Şunu öğrendim- Bir ilişkiye ne kadar çok özenirsen özen, karşındaki sana o özeni  göstermeyebilir.
Şunu öğrendim- Hayatta neye sahip olduğun önemli değil, kimlere sahip olduğun önemlidir.
Şunu öğrendim- Başkalarının en iyi yaptıklarıyla  kendini karşılaştırma, kendinin en iyi yapabileceğinle karşılaştır.
Şunu öğrendim- İnsanların başına ne geldiği önemli değil. Bu durumda ne yaptıkları önemlidir.
Şunu öğrendim- Çok anlık yaptığın birşey sana hayat boyu kalp ağrısı verebilir.
Şunu öğrendim- İstediğim gibi biri olmak çok uzun bir süre aldı.
Şunu öğrendim- Bir olay karşısında tepki vermek düşünmekten daha kolaydır.
Şunu öğrendim- Sevdiklerinizin yanlarından ayrılırken sevgi dolu sözlerle ayrılın. Bu onları son kez görüşünüz olabilir.
Şunu öğrendim- Bizler yaptıklarımızdan sorumluyuz, hissettiklerimizden değil.
Şunu öğrendim- Ya alışkanlıklarınızı kontrol edin ya da onlar sizi kontrol etmeye başlar.
Şunu öğrendim- İlişkiler ilk dönemde çok ateşli ve aktif başlar. Tutku azalınca  bunun yerini daha güzel bir şeyin almasını sağlayın. Yani Sevginin.
Şunu öğrendim-Kahramanlar yapılması gerekeni, sonucunu düşünmeden gerektiği zamanda yapan kişilerdir.
Şunu öğrendim- Affetmeyi öğrenmek için çalışmak lazım.
Şunu öğrendim- Sevdiğiniz bir çok insan vardır fakat çoğunlukla sevdiğinizi göstermeyi bilemezsiniz.
Şunu öğrendim- Sahip olunan para hayattaki başarıyı değerlendirmenin yolu değildir.
Şunu öğrendim- İyi bir arkadaş hiçbir şey yapsan da yapmasanda en iyi zamanı geçirdiğin kişidir.
Şunu öğrendim- Senin zor durumunda sana tekmeyi atmasını beklediğin kişi belki de ayağa kalkmanı sağlayacak tek kişi olacaktır.
Şunu öğrendim- Bazen sinirli olduğumda sinirli olmaya hakkım var. Fakat bu bana acımasız olma hakkı vermez.
Şunu öğrendim- Gerçek arkadaşlık çok uzaklarda da olsanız büyümeye devam eder. Gerçek aşk ta böyledir.
Şunu öğrendim- Birileri sizi sizin istediğiniz şekilde sevmiyorsa bu onların sizi sevmediği anlamına gelmez.
Şunu öğrendim- Olgunluk ne kadar doğum günü geçirdiğinizle değil geçirdiğiniz deneyimler ve bunlardan ne öğrendiğinizle değerlendirilir.
Şunu öğrendim- Sakın bir çocuğa rüyalarının saçma ve  olanaksız olduğunu söylemeyin. Ya buna inanırsa ?
Şunu öğrendim- Ne kadar iyi bir arkadaş olsanız da zaman zaman o sizi incitebilir. Bunun için onu affetmelisin.
Şunu öğrendim- Her zaman başkalarını affetmek yeterli değil. Bazen kendini affetmeyi öğrenmelisin.
Şunu öğrendim- İki kişi tartıştığında bu onların birbirlerini sevmediği anlamına gelmez. İki insan tartışmıyorsa sevdikleri anlamına da gelmez.
Şunu öğrendim- Bir sırrı çözmek için çok hevesli olma. Bulduğunda hayatını tamamen değiştirebilir.
Şunu öğrendim- Aynı şeye bakan iki insan tamamen farklı şeyler görebilir.
Şunu öğrendim- Hayatın, belki de şu an tanımadığın bir insan taraından bir kaç saat içinde değişebilir.
Şunu öğrendim- Sevgi sözcüğü bir çok farklı anlam içerebilir. Bu söz aşırı kullanıldığında anlamını yitirir.

Hayat sayı yapmak değildir.
Hayat 
"Kaç tane arkadaşın olduğu veya ne kadar kabul edildiğin,
Hafta sonu planın olması veya yalnız olman,
Kimle çıktığın, kaç kişiyle çıktığın veya kimseyle çıkmadığın,
Ailenin kim olduğu, veya ne kadar paraları olduğu,
Arabanın ne marka olduğu,
Hangi okula gönderdikleri,
Güzel veya çirkin olduğun, ne giydiğin, hangi ayakkabıyı giydiğin, ne müzik dinlediğin.
Saçının sarı veya siyah olması, esmer veya sarışın olman, ne kadar zeki olduğun, herkesin seni ne kadar zeki bulduğu veya zeka testinden kaç puan aldığın"
Değildir.
Hayat, gerçekte
Kimi sevdiğin ve kimi incittiğindir.
Kimi mutlu ettiğin veya kimi amaçsızca üzdüğündür.
Güvenilir olduğun veya ihanet ettiğindir.
Arkadaşlığını kutsal bir şey gibi veya bir silah gibi kullanmandır.
Söylediklerinin veya kastettiklerinin acı dolu veya yüreklendirici olmasıdır.
Ne tip yargılamalarda bulunduğundur. Kimleri yargıladığındır.
Kimleri bilinçli olarak yoksaydığındır.
Kıskançlık, korku, yoksaymak ve intikamı seçmendir.
İçinde nefret veya öfke taşıman, bunları büyütmen ve etrafa yaymandır.
Kalplere sevgi dolu veya zehirli bir şekilde dokunma seçimindir hayat.
Sen kalplere dokunmanın yollarını seçersin. İşte hayat bu seçimlerin nasıl olduğudur.

Sevgiyle kalın

Erkan Sarıyıldız

NOT: Yazı, anonim yazılardan derlenmiştir


2 yorum:

  1. Bu güzel sözler üzerine daha ne söylenebilir ki? Hepsinin altına imzamı atarım. Sevgiler SEMRA

    YanıtlaSil
  2. O kadar güzel bir yazı ki,bence herkezin hayat felsefesi böyle olmalı....

    YanıtlaSil