17 Mart 2010 Çarşamba

"ALO CENNET" SERVİSİ


ALO CENNET müşteri danışma hattına bir müşteri telefonu gelir.

Müşteri Servisi Yetkilisi (MSY): Evet efendim, size nasıl yardımcı olabilirim ?

Müşteri (M): Merhaba. Uzun düşünme sürecinin ardından, SEVGİ install edilmesine(yüklenmesine)  karar verdim. Bana bu süreçte yardım edebilir misiniz?

MSY: Tabii ki yardım edebilirim. Hemen başlayalım. İşleme hazır mısınız?

M: Evet. Fakat şunu söyleyeyim, benim teknik bilgim çok iyi değil fakat install edilmeye hazırım. Önce ne yapayım?

MSY: İlk basamak KALP adlı dosyanızı açın. KALP adlı dosyanızı bulabildiniz mi?

M: Evet buldum. Fakat içinde bir çok programın çalıştığını farkettim. Bu programlar çalışırken install edebilir miyiz?

MSY: Hangi programlar çalışıyor efendim?

M: Bakalım. GEÇMİŞ-ACI.EXE , DÜŞÜK-SAYGI.EXE, KİN.EXE, KÜSKÜNLÜK.EXE şu anda aktif olarak çalışıyor.

MSY: Önemli değil. Sevgi GEÇMİŞ-ACI.EXE'yi sisteminizden yavaş yavaş silecektir. Kalıcı hafızanızda kalabilir ama bir daha diğer programları bozamaz. SEVGİ, DÜŞÜK-SAYGI.EXE 'nin üzerine  YÜKSEK-SAYGI.EXE adlı bir modülü geçirecektir. Fakat siz KİN.EXE ve KÜSKÜNLÜK.EXE adlı programları durdurmalısınız. Bu programlar SEVGİ'nin doğru şekilde install edilmesine izin vermez. Bunları durdurabilecek misiniz efendim?

M:  Bunları nasıl durduracağımı bilemiyorum. Nasıl yapacağımı söyleyebilir misiniz?

MSY: Tabii zevkle. Başlat menüsüne girin AFFETME.EXE adlı programı aktive edin. KİN.EXE ve KÜSKÜNLÜK.EXE adlı programları tamamen silene kadar bir kaç kez daha bu işlemi yapmanız gerekebilir.

M: Tamam yaptım. SEVGİ birden kendi kendine yüklenmeye başladı. Bu normal mi?

MSY: Şimdi bir mesaj ekranınıza gelecek." Bu program KALP dosyanızın yeniden hayata döndürülmesi için tekrar yükleniyor"

M: Evet tamamlandı. Tamamıyla yüklendi mi sizce?

MSY:Evet, fakat şunu unutmayın bu program sadece temel program. Diğer KALP'lerle bağlantı kurularak programı UPGRADE (Yükseltme) yapabiliyorsunuz.

M:Hey bir dakika. Bir hata mesajı belirdi. Ne yapmalıyım?

MSY:Mesajda ne diyor?

M: Şöyle tam olarak söyliyeyim:
"ERROR 412-PROGRAM İÇ BİLEŞENLERDE ÇALIŞMIYOR"
Ne demek bu?

MSY: Üzülmeyin efendim. Bu çok sık karşılaştığımız bir problem. SEVGİ programının sadece dış KALP programlarıyla çalışmak üzere kurulduğunu söylüyor. Bu bize iç ortamınızda aktiflenmesinin  tamamlanması gerektiğinin uyarısı. Teknik olarak değil diğer bir söylemle anlatırsam başkalarını sevebilmek için,  önce kendi makinenize SEVGİ duymalısınız

M: Öyleyse ne yapmalıyım?

MSY: KENDİNİ-KABULLENME adlı klasörü açın.

M: Evet yaptım.

MSY: Harika. Gittikçe ustalaşıyorsunuz.

M: Teşekkür ederim.

MSY: Zevkle. Şimdi sayacağım dosyaları bulup BENİMKALBİM adlı klasöre kopyalayın:
KENDİNİ-AFFET.DOC., DEĞERİNİ-BİL.TEXT, ve SINIRLARINI-KABULLEN.DOC. Sistem bozuk dosyaların üstüne otomatik olarak yenilerini geçirecektir. Ayrıca tüm klasörlerden SELF-KRİTİK.EXE adlı dosyayı sil. Sildiğine emin olmak için her tarafı araştır hatta çöp kutusunu bile boşalt.

M: Yaptım. Hey! KALBİM klasörü aniden yeni dosyalarla dolmaya başladı. GÜLME.MPG ekranımda görülüyor. BARIŞ.EXE ve MEMNUNLUK.COM adlı dosyalar kendilerini KALP klasörünün heryerine kopyalıyor. Bu normal mi?

MSY: Bazen. Diğerleri için zaman gerekli fakat şunu unutmayın, herşey en doğru zamanında yavaş yavaş yüklenecektir. Öyleyse, SEVGİ kuruldu ve çalışyor. Siz kendinizdekini korumak ve devam ettirmekle yükümlüsünüz.
Bir de ayrılmadan bir şey daha söylemeliyim

M: Evet?

MSY: SEVGİ,  freeware (serbest dağıtılan) bir programdır. Karşılaştığınız herkese verdiğinizden emin olmalısınız. Eğer siz başkalarıyla paylaşırsanız, onlardan da size çok güzel ek program parçaları dönecektir.

M: Kesinlikle yapacağım. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Bu arada isminiz ne?

MSY: Bana İlahi Kardiyolog diyebilirsiniz. Bir çok insan senelik check-up'ın yeterli olduğunu düşünse de ben günlük idame bakımlarının daha önemli olduğunu düşünüyorum.

İlahi Kardiyolog'un arşivinden yüklenmiştir......

Sevgiyle kalın

Erkan Sarıyıldız

NOT: Bu yazı kimin yazdığını bilmediğim muhteşem bir yazıdan çevrilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder