6 Mart 2010 Cumartesi

ŞÜKÜRLER OLSUN


"Kendimize gelip şükredelim.
Bugün çok şey öğrenmemişsek, mutlaka az bir şey öğrendik.
Eğer az birşey bile öğrenmemişsek, en azından hasta olmadık.
Eğer hasta olmuşsak en azından ölmedik. Öyleyse şükredelim."
BUDDHA
Şükretmek şu anda elimizde ne varsa onun farkına varıp, olduğu için teşekkür etmektir.
Şükretmek birşeyin olmasını istemek değil, sahip olduklarımızın farkına varmaktır.
İstediklerine sahip olabilmenin en güçlü yolu sahip olduklarımıza şükretmektir.
Hepimiz Evrenden onlarca şey isteriz. Bunun da en çok kullanılan yolu dua etmektir. Gece yatarken, yemek yerken, yolda yürürken, bir şey isterken dua etmek insanı rahatlatır. İnsanlar için Yaratıcı ile diyaloğa geçmektir dua ritüeli. 
Artık ben dua etmiyorum. Çünkü dua hepimizin zihninde Yaratıcı'dan bir şey istemek için yapılan bir eylem. Benim için esas olan istek duaları yapmaktansa,  Yaratıcı'ya bize sundukları için şükretmektir.
Bize verdiği her şeye, tüm güzelliklere, aldığımız nefese, sağlığımıza, yaşamımıza şükretmektir.
Eğer siz bir şeyi dua ederek isterseniz bu evrensel lisanda  "İhtiyacı var, öyleyse yokluğunu deneyimlemeli." olarak algılanır. Gerçek olan elimizdeki yüzlerce değeri onurlandırıp, şükrüne varmaktır
İnsanlara bu söylemle gittiğinizde hemen klasik bir örnek olan yarısı su dolu bardak hikayesi anlatılır. Burada kişiler bardağın dolu tarafını görüyorum diyerek elindekilere şükrettiğini zanneder. 
"Olumlu düşünüyorum, çünkü boş tarafı görmüyorum, dolu tarafı görüyorum" derler.
Aslında burada dolu boştan iyidir önermesi bu yargıyı belirliyor. Bizim geçmemiz gereken bakış açısı sadece bardağa yarısı dolu olduğu için şükretmektir. Biz şükürlerimizi olanı onurlandırarak yapmalıyız, olmayanla karşılaştırarak değil.
Şükür içinde yaşamak, farklı bir düşünce şekline geçmektir.
Bir örnek vererek anlatayım 
Aileniz, arkadaşlarınız var, fakat romantik bir ilişkiniz yok. Burada iki bakış geliştirebilirsiniz.
-Romantik ilişkim yok o yüzden mutsuzum ve böyle bir ilişki istiyorum. Bu evrensel mesaj olarak " İstiyorum ve sahip değilim" olarak algılanır. Siz sadece isteme konumunda kalırsınız.
-Şükrederek düşünme tarzında ise "Benim zaten çok güzel ilişkilerim var. Hepsine şükürler olsun "dersiniz. Evren size bu bilincinize hizmet edecek insanları gönderir.
Nelere mi şükredelim?
O kadar şey var ki sahip olduğunuz. Bir düşünün eminim yüzlerce şey bulabilirsiniz.
Kaşınıza, gözünüze, yediğinize, içtiğinize......
Herşeyin başında yaşamınıza şükredin.
Elindekilerin değerini bilmek en büyük zenginliktir.

Sevgiyle kalın

Erkan Sarıyıldız



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder